Ustawianie folderu domyślnego dla plików
Jak ustawić folder domyślny dla plików
Zaraz po instalacji Pakiet Microsoft Office jest gotowy do pracy. Dzieje się to dzięki temu, że ustawione zostały parametry domyślne. Skonfigurowane są one na podstawie badań statystycznych preferencji użytkowników. Nie oznacza to, że muszą spełniać wymagania każdego użytkownika pakietu Office. Nie każdy chce wczytywać i zapisywać dokumenty w folderze:
C:\Użytkownicy\Nazwa_użytkownika\Dokumenty.
Domyślną ścieżkę można zmienić. Jak to zrobić?
- Kliknij na kartę Plik.
- Następnie wyświetli się okno, które zawiera listę ustawień dla pliku oraz programu Word. Wybierz pozycję Opcje.
- Pojawi się okienko Opcje programu. Kliknij Zapisywanie.
- W polu Zapisywanie dokumentów, w miejscu gdzie znajduje się fraza Domyślna lokalizacja pliku lokalnego, kliknij przycisk Przeglądaj.
- Następnie wskaż nowe miejsce (folder domyślny), w którym chcesz zapisywać pliki
- Kliknij na przycisk OK.
- W kolejnym kroku zapisz wprowadzone ustawienia, klikając na przycisk OK.
Podsumowanie
W pozostałych programach wchodzących w skład pakietu Office, wyżej zaprezentowaną czynność wykonuje się analogiczny sposób.